torsdag 29 januari 2009

Mitt haltande intellekt


Jag känner att mitt intellekt måste stimuleras lite snart. Det har blivit lite väl mycket hjärndött på sistone och jag skulle behöva en rejäl dos av typ teater eller något. Jag går alldeles för sällan på teater. Eller varför inte en föreläsning? Ibland tänker jag att jag borde sitta med på någon av lektionerna som hålls i bibblan bara få att få lära mig något nytt. Jag jobbar och vistas varje dag i kulturelitens och de superintellektuellas näste, men mitt intellekt har på sistone mest gymnastiserats av Tyra Banks och slösurfande. Inte så konstigt egentligen, måste väga upp lite. Men det vore kul att göra något stimulerande utanför jobbet. På ren vilja. Någon som har något tips på något kul?
Jag har alltid sett mig själv som ganska smart, men just nu känns det som om jag håller på att transformeras till något som skulle kunna liknas vid färgen på mitt hår. Dags att ta tag i det här!;) Hjärncellerna ska gnuggas med start nu.
Bild: Om jag köper glasögon kanske det löser sig.

Inga kommentarer: