fredag 23 januari 2009

cocktailklänning?


Jag är bjuden på cocktailparty nästa lördag så jag funderade på det här med cocktailklänning. Vad fan är det?

Enligt wikipedia:

Cocktailklänning är en liten aftonklänning med längd högst ner till vaderna och ofta djupt urringad. Den kom på modet efter andra världskriget.

Inte för att det är något klädtvång, men känner jag töserna rätt som arrangerar och är bjudna så lär det bli rätt glammig klädsel. Jag äger verkligen ingen cocktailklänning om en sådan är som definitionen ovan. Väldigt djupa uringningar har aldrig varit min gebit. Men gud bah...vilken klädångest, vad ska jag ha på miiiiiiig?.... NOT.

2 kommentarer:

Hannah sa...

Jag vill minnas att jag har sett ett par grymt snygga klänningar som mycket väl skulle kunna användas som cocktailklänningar på h&m. Monki borde väl ha några också tror jag. Fast det roligaste (och billigaste) är väl att secondhandleta? Eller klä dig i de kläder som du trivs allra bäst i, det är nog det bästa!

Sanna sa...

benelöv. kom som du är. i jeans och bandtischa. eller i glittrig festklänning. det spelar ingen roll.