fredag 18 januari 2008

:)

Ungefär en gång i veckan rensar jag i pärmen för vernissagekort (jag pratar jobb nu-jag sorterar inte in vernissagekort i pärmar av ren vilja). Jag tar bort gamla och sätter in nya, allt för att hålla studenterna uppdaterade. Iallafall... idag rensade jag ut ett helt vitt vernissagekort men svart tryck från galleri Rönnquist& Rönnquist i Malmö. På kortet stod följande:
CAROLINA GYNNING
målningar
vernissage 21 dec..bla bla bla

Och jag började skratta. Det kändes liksom bara så...fel. Jag vet att Gynning målar och att hon är ganska duktig tom men det kändes bara så komplext! Som en anomali. Gynning vs Konsthögskolan. Lika självklart som att släppa in en gris i en moské typ. (Kommer jag bli mordhotad nu? Bäst att förtydliga att jag skämtade, har verkligen inget emot vare sig grisar (om de lever), islam eller Carolina Gynning för den delen.)

Inga kommentarer: