onsdag 23 januari 2008

ibland vet man...

Ibland vet man bara. Det kan handla om ett ögonkast eller några sekunder ljud. Andra gånger kan det ta längre tid. Växa fram med tiden. Jag pratar kärlek ja, men den här gången handlar det inte om kärleken till en annan människa, utan om kärleken till musik. Jag visste efter ungefär två takter av första windmilllåten jag hörde att det här, det ska jag komma att älska. Andra gånger kan ett band kräva många och långa genomlyssningar innan de fastnar. Och det lustiga är att jag är medveten om att ni är många där ute som säkert tycker att låten till videon ovan inte är särkilt märkvärdig, tom kass. Likaså är det ju många gånger svårt att förstå vad folk ser hos sina kära/partners. Förälskelsens blindhet skulle man kunna kalla det. Klyscha deluxe.

Inga kommentarer: