tisdag 29 januari 2008

Music doc festival 2008

Satt och bläddrade genom programmet till Music doc festivalen som ska hållas 15-24 feb här i Malmö (för er som inte vet är Music Doc nordens ledande festival för musikdokumentärer) och blev glatt överaskad. Det var skitmycket jag skulle vilja gå på! Måste dock bli medlem först...Iallafall så vill jag helst se dessa:

Sonic Youth: sleeping nights away (Victoria 17 feb kl 21)
Film gjord av 6 tonåriga studenter. Konsertbilder, intervjuer, backstagebilder bla.

Silver jew (panora 23 feb kl 18)
Om David Bernman i Silver jews och hans nyfunna intresse för judendomen.

Girls rock (Panora 16 feb, kl 13)
Följer några flickor på ett popkollo i USA.

Sigur Rós-Heima (Victoria 19 feb, kl 19)
Dokumentärfilm om Sigur Rós

Men jag hade velat se det mesta om jag haft råd och tid. Måste nog se SYfilmen faktiskt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du måste även se Heima. Löjligt vacker! För övrigt har jag bloggat om London nu. :)