fredag 18 januari 2008

KB


Kollade runt på lite hemsidor för att se vad som händer i helgen. Hamnade på KB´s och insåg än en gång hur B det stället blivit. De stoltserar med spelningar med Asta Kask (kom igen...), The cool kids (wtf?), Hardcore superstar (eh..sämsta bandet ever?), Tower of power (standardbokning för detta ställe=gubbs), Daniel Lemma (finns han fortfarande?), Aiden (emomusik för barn) och Caj Karlsson (såg en skitdeprimerande dokumentär om honom en gång). Ok..endel bra bokningar har de gjort: Sambassadeur nästa fredag ser jag fram emot, Vive la fete ska tydligen spela och Tegan and Sara är bokade, men..annars....crap. Deras bandbokarverkstad skulle verkligen behöva en uppfräschning. Klona Anna Storåkers så är saken biff! Iof är Malmöbor så jävla slöa gällande att gå på spelningar (har varit på flera skitbra konserter på tex debaser med pinsamt lite folk) så vi får väl skylla "oss" själva.

Min vän Luana kallade en gång KB helvetet på jorden. Jag håller inte med till 100%, KB har haft sina glansdagar med mycket bra konserter och så men jag säger:
SKÄRPNING!


2 kommentarer:

Daniel Novakovic sa...

Tyvärr är den främsta orsaken till det här att Debaser och Luger har ett ganska nära samarbete så det är mycket enklare för dem att boka band om Debaser får bandet både i sthlm och malmö än att det blir Debaser i sthlm och KB i malmö.

Madeleine sa...

daniel:
ja jag har förstått det, men jag tycker att KB legat på latsidan MER än det halvår som debaser existerat!