torsdag 24 januari 2008

hästafolk

Tänkte på det här med bandnamn förut när jag läste en artikel om fenomenet "Hästpojken" och kom på mig själv med att tänka: -Fy, vilket kasst artistnamn.! Sekunden senare kom jag på att det är ju egentligen samma sak som att Band of horses heter som de gör. Det måste låta lika illa i engelsktalande öron (hah man kan inte säga så, jag vet) som Hästpojken låter i mina.

Har ju precis startat ett nytt litet band och vi har ännu inget bandnamn. Jag tänkte därför utmana er läsare till att föreslå lite alternativ! Lovar att betrakta och begrunda alla förslag noga (som om det skulle komma ett enda..hehe). Vi är 3 st, två 30åriga tanter och en pojktrummis på 24. Musikstil? Tja...det vetefan. Har alltid haft svårt att avgöra vilken genre min musik tillhör, då är det lättare att sätta etikett på andra. Men vi håller väl till i korslandet där Scout Niblett möter Stephen Malkmus kanske?

Iallafall det enda kravet jag har är att vi INTE ska heta som en låttitel. Är redan gitarrist i Velouria ju.

Inga kommentarer: