onsdag 9 januari 2008

Madeleine goes modeblogg






















Funderade lite över det här med kläder förut. Jag skulle inte kalla mig modeintresserad och har aldrig kännt det som en nödvändighet att slaviskt följa trender eller spendera alla mina pengar på kläder. Har mest köpt det som jag tyckt var bekvämt och fint och min stil här nog inte ändrats nämnvärt på typ tio år. Lite kanske men inga drastiska förändringar. Den största skillnaden är nog att jag känner mig mer bekväm i kläder som anses (observera ANSES) som kvinnliga än förut. Klänningar och kjolar och puffärmar och lite sånt. Däremot tycker jag givetvis det är kul med kläder (jag tycker tex det är väldigt intressant det här med klädkoder och identitet och så här) och jag är självklart medveten om att även jag inspireras av andra till mitt klädval. Eftersom musik (iallafall sen jag var 15) varit det som mitt liv kretsat kring är det nog mest från musiker den här inspirationen kommer. Jag tror inte jag har någon stilikon men jag antar att människorna på bilderna ovan är några av de som jag medvetet eller omedvetet influerats av....Personer som i sin tur antagligen i mångt och mycket influerats av sina förebilder. Så independent är jag. Så alternativa är de.

Inga kommentarer: