onsdag 16 januari 2008

kräsen?inte jag!

Jag har nyss ätit en tallrik ärtsoppa med stark senap. Gott och billigt och mättande. När jag var liten tyckte typ alla utom jag att följande var äckligt: ärtsoppa, bruna bönor, spenat, oliver, fisk. Jag tyckte om allt det som fan men tyckte följande var äckligt: avacado, lakrits, brysselkål, gröna ärtor, blodkorv och fisk med en speciell sorts äcklig panering vi fick på dagis. Idag älskar jag allt jag nämnt utom lakrits som jag hatar plus vet inte angående blodkorven eftersom jag inte ätit det i vuxen ålder. Vill skitgärna prova hemlagad GRÖN ärtsoppa eftersom jag tror att det är jättegott. Har bara provat sådan kelda i tetra. Någon som vet hur man gör det?

2 kommentarer:

mimmi sa...

Bra idé med ärtsoppa. Köper du sån där korv med soppa? Jag kommer leva på fattigmanskost när jag blir arbetslös!

Madeleine sa...

jepp. kostar en tia för en korv. billigt o bra