fredag 25 januari 2008

It´s you and me-We´re History


Haha, jag hade helt missat att The Verve hade återförenats. Vore sjukt kul att se dem eftersom de var mitt absoluta favoritband när jag var ett indiekid på typ 17 bast. Sen gjorde de "Bittersweet symphony" och blev stora och jag tyckte de var sellouts precis som Pulp efter "Common people"(man var ju så KOOL). Skulle sett Verve på Roskilde i början av det här årtusendet men de ställde in och jag började gråta. Fick dock se Richard Aschroft på christiania något år senare men det var inte samma sak. Iallafall så tycker jag att någon rolig festival (helst ingen man måste tälta på) kan boka dem och gärna My Bloody Valentine också medan de är i farten (de har ju också återförenasts). Fast iof finns ju risken att det blir pannkaka av det hela ala Smashing pumpkins på primavera. Blä. Kanske bättre att hålla illusionen om ungdomsidolerna oförstörd.

Inga kommentarer: