måndag 28 januari 2008

pojkkartong

Var på stan och köpte bebiskläder förut (nej, jag är inte gravid, men alla runt omkring mig har ju börjat yngla av sig till höger och vänster så jag tänkte att jag skulle bunkra på mig lite). Eftersom jag antaligen aldrig kommer få egna barn, eller iallafall inte på ett bra tag, så får jag vara den snälla tanten som kommer med randiga bodys och converse i ministorlek. Är de riktigt snälla kan de få bli bortskämda med en Feist-body eller SY-tshirt i ministrlk också. Hihi. Iallafall. När jag köpte det jag köpte (säger ej vad-mamman kan läsa) så sa expediten: "Det är en till en pojke va?" Jag bara: "Eh...det är till tvillingar...vi vet inte än". Hon: "Ok då får du en neutral kartong". Det räcker alltså inte med att det finns pojk och flickkläder det finns tom särskilda pojk och flickkartonger till kläderna zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Inga kommentarer: