tisdag 29 januari 2008

skottar

Helt plötsligt är alla band från Skottland. King Creosote, My latest novel, James Yorkston, Malcolm Middleton, Camera Obscura (väl?), u.n.p.o.c....osv. Eftersom jag aldrig varit ett stort fan av Belle and Sebastian har jag inte lyssnat överdrivet mycket på skotsk musik (undantag: mogwai) sen det begav sig (Jesus and marychain) typ. Öht har inte (ny) brittisk musik stått så högt i kurs hos mig sen britpopvågen så det är lite kul att det kommer bra musik där ifrån. Jag menar hur kul att BRITpop NU?..typ Razorlights och allt vad de heter....zzzzzzzzzzzzzzz (och nej jag vägrar erkänna att jag gillar Babyshambles nya singel i smyg hehe).

Åter till Skottland. Jag har ett ex i Edinburgh, man kanske skulle våldgästa honom och uppleva det skottska musikklimatet på riktigt, ty det verkar lysande just nu. Trist dock att man inte förstår vad de säger.

Inga kommentarer: